Senin, 04 April 2011

Ketika Cinta Tak Mampu Bertahan


Tekanan apa yang merundung jiwaku ya Allah??
Mengapa air mata ini sering mengalir...

aku pasrah, aku redha andainya aku Kau uji , namun Kau tetapkan aku dijalan-Mu
sesungguhnya aku kecewa ya Allah...
aku kecewa dengan tindakanku,  tutur kataku yang aku lempar kepada insan yang aku cintai. bukan niatku untuk melontarkan semua itu kepadanya namun, tekanan ini ya Allah...
tekanan ini mencakar jiwaku.... aku marah.. aku benci...aku mau  bersendiri...
namun sekarang aku sadar,  aku bukan kuat untuk bersendirian. Aku perlukan kekuatan. aku perlukan seseorang yang menjadi teman bicaraku ya Allah...
mengapa aku tidak pernah menghargai apa yang ada di hadapanku,
mengapa mata hati ini buta...

ya Allah...lelah jiwaku dengan rasa bersalah ini ,
kurasakan kegagalan yang teramat sangat dalam aku mempertahankan hubungan ini.
aku sadar semua kesalahanku...sikapku...sikap yang sering menjatuhkan aku...
mengapa aku diuji begini ,
Allah...ampuni aku, mungkin agamaku belum cukup kuat untuk aku mendapat kebahagiaan dalam kehidupanku...

aku wanita biasa yang penuh keinginan, ...cita-cita yang tak pernah luput dari jiwaku.
Namun, tidaklah perlu aku untuk sampai menyakitkan insan yang aku sayangi.
Dalam sujudku memohon kepadaMu, aku perlukan kekuatan ya Allah..

harus apa lagi yang aku lakukan???
aku mencintainya namun sering kali aku menyakitinya
sekarang aku dirundung rasa sedih yang teramat sangat!! ingin aku lari ya Allah dari muka bumi ini... tapi aku tak mampu, aku hanya insan biasa.


Cinta…!!
kalau kamu tahu hati ini bahagia dengan kehadiranmu...
kalaulah kamu tahu betapa aku mencintaimu...
seringkali aku dirundung duka...
dalam tangisku ada wajah yang penuh pengharapan...
kalaulah kamu tahu betapa aku ingin menjagamu...
kalaulah kamu tahu betapa aku memerlukan bahumu untuk ku bersandar...
mampukah kita bersama...sedangkan aku tak mampu membahagiakanmu.

Dalam setiap doaku ada kamu
dalam setiap ruang fikiranku ada kamu
mengapa seringkali aku tetap menyakitimu???
aku angkuh dengan hatiku sendiri...
aku coba membuktikan sesuatu yang aku tak mampu lakukan...
yaitu jauh dari kamu...

Tidak ada komentar: