Senin, 07 Februari 2011

: Rintihan seorang hamba :



Engkau tahu kesedihanku

Sebab dosa-dosaku yang telah aku lakukan

Kadangkala jiwaku tak tenang

Hatiku menangis selalu

Aku selalu saja ingat mati

Bagaimana kesudahannya aku tidak tahu...


Apabila kukenang-kenangkan ibadahku

Tidak sebanyak para sahabat

Apakah yang menjamin aku selamat

Apabila mengingat rahmat Allah yang luas sekali

Jiwaku yang menggelora reda sedikit

Namun memanglah ibadahku tak sampai ke mana


Ya Allah,
Terimalah ibadahku yang tidak sepertinya ini,
serba kekurangan
Banyak cacat celanya
Tapi apakan daya
Ini yang aku mampu mempersembahkannya
Sudah kucoba dengan sepenuh hati
Tapi masih tidak mampu juga dengan sempurna

Walaupun tidak sempurna ibadahku
Aku tetap tidak jemu
Aku tetap teruskan sekalipun tidak meningkat
Aku tetap istiqamah
Kasihanilah aku wahai Tuhan
Hamba yang lemah ini
KeampunanMu yang aku harapkan..



"Allahumma nawwir qulubana binuri hidayatik, kama nawwartal Ardha binurisy syamsik, abadan, abada birahmatika ya Arhamar Rahimin…..”

Ya Allah terangilah hati-hati kami ini dengan cahaya hidayahMu
seperti Engkau terangi dunia ini dengan cahaya matahariMu
buat selama-lamanya dengan rahmatMu
Wahai Pengasih paling mengasihani antara semua pengasih…

Tempatkanlah aku di sisi rasulullah SAW…



Tidak ada komentar: